Moby Dick


Ήμουν 10 ετών όταν διάβασα τον Moby Dick την νουβέλα του Herman Melvile για πρώτη φορά .
Θυμάμαι ότι μου είχε φανεί κάπως δύσκολο στην ανάγνωση και χρειάστηκε να το διαβάσω ξανά έφηβος πια για να μπορέσω να κατανοήσω καλύτερα του χαρακτήρες του έργου και κυρίως τον αμφιλεγόμενο Captain Ahab .

Η μεγάλη άσπρη φάλαινα όμως από την πρώτη εκείνη ανάγνωση στοίχειωσε -με την καλή έννοια - για πολλά χρόνια τα όνειρά μου. Φανταζόμουν με δέος ότι μπορούσα να καταδυθώ στα βάθη του ωκεανού μαζί της ,ως φίλος και αυτή
ήθελε λέει να μου μάθει όλα τα μυστικά της θάλασσας .

Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε μέχρι που ένα κυριακάτικο πρωινό έπεσα πάνω στον παλιό μου φίλο ....
Βρέθηκα κάτω από το τεράστιο σώμα του και αμέσως πέρασαν από το μυαλό μου όλες οι βόλτες μας στα βάθη των ωκεανών .
Για μια στιγμή στην αρχή σάστισα νιώθοντας δέος ,νιώθοντας ασήμαντος μπροστά στο μέγεθος του γίγαντα.
Ασυναίσθητα σχεδόν σήκωσα την φωτογραφική μου μηχανή και φωτογράφισα τον παιδικό μου φίλο ,τον Μoby Dick...

No comments: